Продавець ФОП Бацин Андрій Євгенович розвиває свій бізнес на Prom.ua 9 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Кошик
274 відгуків
+380 (98) 612-04-52
+380 (99) 417-67-42
пер. Радищева 18, Київ, Україна
ФОП Бацин Андрій Євгенович

Склопластикова арматура новинка для будівництва

Склопластикова арматура новинка для будівництва

Склопластикова арматура — це будівельна арматура на основі неметалевих волокон, пов'язаних композитним складом. Для виготовлення арматури зазвичай використовується скловолокно, базальтоволокно, вуглеволокно і т. д. Ці волокна можуть використовуватися як самостійно, так і у вигляді комбінації. На практиці найбільше поширення отримало два види композитної арматури: на основі одного тільки скловолокна та на основі одного тільки базальтоволокна. Звідси походять такі назви як «склопластикова арматура» і «арматура базальтопластикова». З цих двох видів друга за деякими своїми властивостями незначно перевершує першу, але при цьому вона значно дорожче. З цієї причини максимальне поширення в світі набула саме склопластикова арматура. Фізичне тіло композитної арматури умовно складається з двох частин:

  • Основний стовбур, що задає основні характеристики арматури, який зазвичай являє собою пучок паралельних волокон, пов'язаних композитним сполучною на основі епоксидних, поліефірних смол;
  • Зовнішній шар, який відповідає за властивості зчеплення з бетоном, як правило, являє собою односпрямований навивку волокон по спіралі (нагадує сталеву арматуру періодичного профілю). Також цей шар має такі поширені у різних виробників варіації, як двонаправлена навивка волокон, або піщане напилення. Фактично, модель фізичного тіла арматури може мати величезну кількість варіацій, кількість яких обмежується лише фантазією виробника і економічними міркуваннями. Так, наприклад, є розробки арматури, у якої основний стовбур являє собою заплетену косу з базальтоволокна і вуглеволокна, скріплену композитом, а зовнішній шар являє собою двонаправлену навивку базальтоволокон, які не просто перекручені, а сплетені в косичку, як і основний стовбур арматури. Така конструкція володіє набагато великим відносним подовженням, ніж композитна арматура, тіло якої являє собою пучок паралельних волокон.

Коли з'явилася склопластикова арматура?

Зараз важко встановити, в якій країні придумали композитну арматуру. Дослідження по створенню та вивченню властивостей високоміцної неметалевої арматури, способів її застосування були розпочаті і в СРСР, і в США в 60-х роках минулого століття. Починаючи з 70-х років, СРСР, ФРН, США, Канаді, Великобританії та Японії побудовано досить велику кількість цивільних та промислових об'єктів з використанням різної композитної арматури.

На сьогоднішній день найбільшого поширення така арматура отримала саме за кордоном, так як там набагато швидше помічають і впроваджують передові технології, ніж в Росії. Наприклад, перше серійне виробництво композитної арматури було розпочато в США вже в 1974 році. Найбільша кількість великих світових виробників композитної арматури також знаходиться в США. На жаль, в СРСР дослідження і розробки композитної арматури були згорнуті, і на сьогоднішній день в Росії і Україні є не так багато виробників композитної арматури, що знаходяться в різних регіонах.

Які нормативні документи по склопластикової арматури існують?

Внаслідок браку уваги до композитної арматури в нашій країні тільки недавно вийшов новий ДСТУ-національний стандарт ДСТУ-Н Б Ст. 2.6-185:2012 "Настанова з проектування та виготовлення бетонних конструкцій з неметалевою композитною арматурою на основі базальто - і склоровінгу". Відповідно до п. 4.1 ДСТУ 1.2:2003 "Національная стандартизація. Порядок розробки нормативних документів" всім користувачам дозволено застосовувати ДСТУ-Н Б Ст. 2.6-185:2012 з моменту затвердження Мінрегіонбудом, тобто з 28 вересня 2012 року.

У чому переваги склопластикової арматури?

  1. Склопластикова арматура не кородує, вона стійка до агресивних середовищ. Відноситься до матеріалів першої групи хімічної стійкості, в тому числі, до лужному середовищі бетону. Будівельники знають, що шар корозії, наращиваясь на традиційній сталевої арматури, може згодом збільшити її діаметр у 8 разів, що призводить до появи тріщин і навіть розриву бетонної конструкції.
  2. Склопластикова арматура має приблизно в 2,5-3 рази більшу міцність на розрив, ніж сталева при однаковому діаметрі. З цієї причини введено поняття «равнопрочностной заміни», при якій сталева арматура замінюється на склопластикову з меншим діаметром, але з тією ж міцністю на розрив.
  3. Склопластикова арматура в 5 разів легше сталевий при однаковому діаметрі і в 11 разів легше при равнопрочностном діаметрі. Це дозволяє економити на транспортуванні, зменшує вагу кінцевої бетонної конструкції.
  4. Склопластикова арматура значно дешевше сталевий при равнопрочностной заміні.
  5. Така арматура має коефіцієнт температурного розширення, який практично ідентичний коефіцієнтом температурного розширення бетону.
  6. Композитна арматура має низьку теплопровідність і не є містком холоду. Наприклад, у склопластикового теплопровідність композиту 0,48 Вт/м•К, а металу в середньому — 56 Вт/м•К. Таким чином, склопластик в 100 разів менше теплопроводен, ніж метал.
  7. Будучи діелектриком, склопластикова арматура (за винятком вуглепластиковою) радиопрозрачна і магнитоинертна.
  8. Не втрачає міцність під впливом низьких температур. Діапазон температур експлуатації від -70 °С до +100 °С.

Області застосування склопластикової арматури

Склопластикова арматура застосовується:

  • у фундаментах нижче нульової позначки залягання (на сьогоднішній день склопластикова арматура є найкращим армуючим матеріалом для влаштування стрічкових фундаментів і заливки фундаментних плит);
  • в якості гнучких зв'язків;
  • для виготовлення освітлювальних опор, опор ЛЕП, ізолюючих траверс ЛЕП;
  • для дорожнього будівництва: при посиленні дорожнього полотна, мостів, огорож;
  • для посилення таких виробів як: дорожні та тротуарні плитки, парканні плити, бордюрний камінь, стовпчики і опори, залізничні шпали;
  • у конструкціях, що працюють в умовах прискореної корозії сталевої арматури та бетону (причали, сухі доки, зміцнення набережній смуги шляхом бетонування), а також в конструкціях, що піддаються в процесі експлуатації дії загальної корозії і динамічним навантаженням.

 

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner